Зміст навчального курсу:
Істоpiя як наука.
Українські вченіісторики. Історія і час.
Історична карта.
Писемні джерела. Архіви.
Мова як джерело знань про минуле. Фольклор.
Речові історичні джерела. Музеї.
Географічні назви в історичній науці.
Практичне заняття.
Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому. Родинне дерево.
Практичне заняття.
Які назви в моєму рідному місті (селі) нагадують про минуле
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
Учень/ учениця:
- креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати;
- співвідносить рік зі століттям;
- розрізняє умовні позначки на історичній карті;
- знаходить на карті територію України, її столицю;
- розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на основі археологічних розкопок, писемних і речових джерел, монет і грошей, назв населених пунктів; про діяльність українських істориків (два - три на вибір), історію сім’ї та родинне дерево;
- коментує текст підручника під час читання і складає запитання до нього;
- пояснює, що таке історія, хто такі історики, як відбувається відлік часу в історії, що таке історичні джерела та які вони бувають;
- добирає інформацію про минуле з сімейних фотографій;
- наводить приклади історичних пам’яток, писемних і речових джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле, історичних назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи;
- висловлює судження щодо вивчення історії свого народу і країни та ролі музеїв, архівів, історичної науки у збереженні пам’яті про минуле
|